Ситуація
До практичного психолога звернулася мама п’ятнадцятирічного школяра з приводу психологічних проблем, що виникли у сина.
Розглянемо хід бесіди, нотатки психолога щодо основних моментів розмови й аналіз структурних елементів проблемної ситуації.
Мама: ... Я раніше ніколи ще не переживала нічого подібного. Мені останнім часом здається, що я втрачаю свого старшого сина. (Дуже хвилюеться, на очах — сльози. Вгадується нервова напруга. На обличчі - страждання).
Психолог: Я поділяю ваше хвилювання, але розкажіть докладніше, чим воно викликано.
М.: Не знаю, з чого почати... так важко зрозуміти, коли не розповісти усього... (пауза). Мій старший син хоче накласти на себе руки...
Аналіз скарги клієнта.
Скарга обґрунтована: психологічні проблеми є і у матері, і в сина. Мати може отримати психологічну допомогу безпосередньо на консультації, син - опосередковано, через доцільну поведінку матері.
Психологічні ключі: мова, поза, жести жінки сигналізують про яскраво виражену тривогу, нервову напругу; мімічна маска страждання і жалості; комунікація конгруентна; поведінка свідчить про переживання провини, каяття.
Об'єктний локус скарги: мати скаржиться на важку ситуацію, у яку потрапив її син в новому для нього колективі.
Психологічний діагноз проблем клієнтки:
Психологічна ситуація, яка склалася, є наслідком деформації
Основна гіпотеза:
Аналіз психологічної інформації про проблеми сина клієнтки дозволяє припустити, що труднощі хлопця пов'язані з ранньою гіперсоціалізацією (симптоми: «ріс відлюдкуватим», «рано подорослішав»; як результат — відірваність від однолітків: «ізоляція»), адаптцією до нового колективу (симптоми: «проблеми в школі», «селюк»,
Висновки про необхідність додаткової інформації:
Для формулювання психологічного завдання в умовах первинного прийому отриманої інформації досить.
Підбір технік і прийомів
На цьому етапі син клієнтки, напевно, не має потреби в консультації психіатра або невропатолога, хоча не зайвим було б більш детальне психологічне обстеження хлопця. (Така пропозиція повинна обговорюватись з клієнткою). Однак його потрібно планувати трохи пізніше, щоб чужий інтерес не став ще одною травмою для вразливого хлопця. У роботі з ним потрібно виявити максимум такту й обережності. Можна знайти який-небудь непрямий привід для співробітництва.
Корегуючий етап
Психологічні завдання консультанта:
1. Допомогти матері проаналізувати поведінку та стан сина. Вказати на труднощі, пов'язані з кризою підлітковості, зміною обставин (перехід у новий клас), що важко переживаються сензитивною психостенічною (доступно пояснити матері, що означають ці характерологічні особливості) хлопцем.
Завершальний етап
Під час завершення процесу консультування слід провести оцінення результативності психологічного консультування.
Тип: | Контрольные |
Цена: | 125,00 грн. |
Дата сдачи: | 11.01.2013 |
НОМЕР: | 121974 |
Язык: | украинский |